10.02.2006


Levántate ZP
L'agència Tiempo BBDO, els mateixos del video Amo a Laura per a MTV, han creat una campanya per a l'ONU, publicitant la campanya Levántate ZP contra la pobresa que el dia 16 d'octubre promociona l'organització mundial.
És una gravació de video pretesament real sobre el robatori de la cadira de l'escó de Rodríguez Zapatero a les Corts espanyoles.
És cada vegada més interessant veure com els documents-realitat són els que tenen més ressó en el context de l'espai audiovisual i de la xarxa Internet. Qualsevol cosa no serveix per a reclamar l'atenció de l'espectador perquè hi ha massa coses, massa inputs, masa informació disponible. La selecció del que realment és interessant, del que és significatiu, passa per donar-li forma de realitat. No és casual que es diguin "reality shows" els programes de captació d'entreteniment que més triomfen en aquest moment. Són estractes de suposada "realitat" que manipulats ens ofereixen divertiment real.
La publicitat sempre ha estat l'avançada dels continguts més innovadors quant a comunicació, no és fàcil resumir en 50 segons el missatge d'un producte i que sigui vàlid per a l'empresa que el vén. Més si aquest producte no és un objecte sinó un intangible, un sentiment, una invitació, però els publicistes ja saben què és això, són els amos de la seducció per excel·lència.
Veure'm si el públic entèn el missatge, que no és només per a la ciutadania en general, és més aviat per als polítics que decideixen si un escó val més que un nen de tres anys mort per gana fa uns dies a Galícia.