12.31.2007

Gran Bretanya i Benazir Buttho


Acabo de tornar de Londres. El Nadal allà és espectacular. Picadilly Circus era un batibull de gent i de pantalles que convidava a immergir-te en el món anglosaxó.
De sobte, veiem a les imatges la notícia del magnicidi de Benazir Buttho, i em colpeix. He anat seguint la trajectòria d'aquesta dona, especial i guapa; amb una història personal i política amb llums i ombres, de fet, com en tots els polítics, però amb l'afegit de la dificultat de ser política professional en un món masculí i oriental.
Les anàlisi de l'assassinat són nombroses però contradictòries. Especialment interessant el seguiment de The Times i de BBCNews.
Està clar que no tindrem una idea clara fins que passi un temps, i les conseqüències les trobarem, no només a Pakistan, sinó arreu. Aquest és un fet global, que genera respostes globals.
Només una reflexió, els líders que tenim, no estan a l'alçada. Bush, Brown, Sarkozy (the boy) i altres, han fet declaracions de pena. La nova generació de líders globals del segle XXI està per arribar...Obama?

Llibre: World without end de Ken Follet
Pel·lícula: American ganster de Ridley Scott
Música: Kashmir de Led Zeppelin

Etiquetes de comentaris:

5 Comments:

Blogger Maurici said...

Benvinguda Trina.És realment una pena que passin aquestes coses, com molt bé dius, cal esperar a veure qui ha estat la mà executora, de tota manera la que va provocar l'assassinat de Kennedy i fa molts anys, en sabem poca cosa.
Margaret Tatcher, Merkel, Kirchner, Indira Gandhi, Benazir Buttho, han estat presidentes del seu país, és una proporció molt petita, per la densitat de països i pel temps que portem de democràcia, tot i així veig que apostes per Obama?, (les teves opinios són per a mi molt importants, ja ho saps,) que penses de Hillary Clinton, la seva elecció en un país com els Estats Units, no seria un gran salt cap endavant per a la dona dins la política.

3:35 p. m.  
Blogger Trina Milan said...

Marià,
sí, seria un gran salt, i de fet, els dubtes els tinc tots. Però no m'agradaria que guanyés Hillary per quota, o sigui, perquè és una dona..voldria que guanyés perquè és la millor, i en aquest moment veig a Obama més seductor..de tota manera seria una gran forma de començar veritablement el segle XXI amb una dona com a presidenta del país més important del món..
Bon any nou Marià...que tinguem un 2008 més engrescant i més feliç que aquest desnortat 2007..una abraçada

6:10 p. m.  
Blogger Maurici said...

No segueixo com m'agradaria aquesta cursa a la presidència. Una vegada més, i van, l'encertes en el fet de posar per davant els mèrits de la persona i no el fet de ser dona... però a mi aquesta em dóna bones vibracions i el fet de ser el país que és, el tomb que pot donar és important per la societat en general.
Trina, molt Bon Any 2008 i per molts posts, aqui i tens un fan, apa, SALUT

6:59 p. m.  
Blogger Bargalloneta said...

I crec que també us heu deixat a Golda Meir, una dona important políticament parlant, crec, si em permeteu la meva humil opinió...

No segueixo molt la política, però ha estat un assassinat que a mi també m'ha colpit , tot i que semblava una mort força anunciada...

American Gangster, bona elecció Trina, em va agradar més del que em pensava inicialment, bon paper de Washington...
Bon any a tothom!

8:18 p. m.  
Blogger Trina Milan said...

Mònica,
gràcies pel comentari..no he vist la peli encara però jo, de Ridley Scott vaig a veure-ho tot..encara que després no tot m'agrada..

Bons reis..que seran més el dimarts :-))

10:18 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home