10.02.2007

Quin aeroport per a quin país?


Finament hem sabut la decisió d'AENA sobre el repartiment de la T-Sud de l'Aeroport d'El Prat: Clickair , Spanair i Vueling, totes elles línies de baix cost, operaran majoritàriament. El resultat no va en la línia del que s'esperava per a fer de l'aeroport més important de Catalunya un hub internacional, és a dir, un focus de vols transoceànics que propiciïn desenvolupament industrial per al país.
Les anàlisis de la situació però són diverses: per una banda la inversió que es farà és milionària i facilitarà que l'aeroport mogui fins a 70 milions de persones en pocs anys; per l'altra, alguns es pregunten si aquest és el model que necessitem per al nostre país, si la sostenibilitat econòmica s'adiu amb el turisme de masses o si les connexions aèries són les que ens interessen estratègicament.
Potser hauríem de saber primer quin és el model econòmic de desenvolupament que volem i per a quin país el volem; primer hem de ser capaços de decidir, independentment de Madrid o de Brussel·les, com es vol que sigui Barcelona i Catalunya; llavors podrem dir si aquest és l'aeroport que ens interessa. Alguns especialistes ja ens ho estan dient, l'economia del turisme exacerbat, del totxo, del sector terciari, no es suficient per a mantenir un país que aspira a ser capdavanter al segle XXI; pense-m'hi.

Llibre: La muerte lenta de Luciana de Guillermo Martínez
Pel·lícula: Promesas del este de David Cronenberg
Música: Vieni via con me de Paolo Conte

Etiquetes de comentaris: ,