La vida a la carretera
No calen més explicacions de per què passa el que passa. No n'hi han.
Els esvorancs, els problemes de rodalies, les cues a les carreteres, els peatges, i tot plegat, només aconsegueixen que la gent visqui la mobilitat al territori amb patiment.
Les raons dels responsables, siguin de l'administració que sigui Generalitat, Ajuntaments, Govern central, o siguin de l'empresa que sigui, Adif, Renfe, Acesa, no convencen a l'usuari que desfet per la situació no és capaç de reaccionar.
Sembla que està previst en el que s'ha de fer cada dia fer les cues, soportar els serveis deficients, arribar tard als llocs i no poder ni tan sols ser compensats.
La única solució ara per ara és aguantar, però el que cal realment és fer una revolució, sublevar-se, dir prou com a usuaris: negar-se a pagar els peatges, negar-se apagar bitllets de tren, negar-se a pagar els serveis que siguin, mentre no els donin com s'han de donar. No pot ser que les empreses tinguin beneficis (La Caixa fa uns dies dient que n'ha tingut de molt bons mentre es neguen a deixar de cobrar els peatges en moments de colapse per exemple). Si estem en un sistema de mercat, el primer que s'ha d'acomplir és el contracte, i no s'està fent per part dels que en són responsables de tot aquest desastre. Per tant, neguem-nos a acomplir la nostra part, a veure què passa...
Llibre: El capital de Karl Marx
Pel·lícula: La foguera de les vanitats de Brian de Palma
Música: Cuentame un cuento de Celtas Cortos
Els esvorancs, els problemes de rodalies, les cues a les carreteres, els peatges, i tot plegat, només aconsegueixen que la gent visqui la mobilitat al territori amb patiment.
Les raons dels responsables, siguin de l'administració que sigui Generalitat, Ajuntaments, Govern central, o siguin de l'empresa que sigui, Adif, Renfe, Acesa, no convencen a l'usuari que desfet per la situació no és capaç de reaccionar.
Sembla que està previst en el que s'ha de fer cada dia fer les cues, soportar els serveis deficients, arribar tard als llocs i no poder ni tan sols ser compensats.
La única solució ara per ara és aguantar, però el que cal realment és fer una revolució, sublevar-se, dir prou com a usuaris: negar-se a pagar els peatges, negar-se apagar bitllets de tren, negar-se a pagar els serveis que siguin, mentre no els donin com s'han de donar. No pot ser que les empreses tinguin beneficis (La Caixa fa uns dies dient que n'ha tingut de molt bons mentre es neguen a deixar de cobrar els peatges en moments de colapse per exemple). Si estem en un sistema de mercat, el primer que s'ha d'acomplir és el contracte, i no s'està fent per part dels que en són responsables de tot aquest desastre. Per tant, neguem-nos a acomplir la nostra part, a veure què passa...
Llibre: El capital de Karl Marx
Pel·lícula: La foguera de les vanitats de Brian de Palma
Música: Cuentame un cuento de Celtas Cortos
2 Comments:
Hola Trina.
No es pot dir que Catalunya en aquest moments estigui donant una imatge d'eficiència de la que ens en poguem sentir cofois.
Mes aviat viure i treballar a l'àrea metropolitana avui en dia és més aviat un mal de cap que altra cosa.
El que m'extranya de tot plegat és la falta de reacció ciutadana davant de tot aquest problema, sembla com si ens en conformessim deixant anar un parell de renecs al matí i prou. En altres époques aquí s'hagués organitzat un merder de l'hòstia, avui tots com xaiets a agafar el tren o el bus i llevar-nos una hora abans per no fer tard.
Qui ens ha vist i qui ens veu!
Salut i €
No crec que triguem gaire a tenir reaccions, el problema és que potser les reaccions no seran el que caldria. No m'agrada parlar de valors, però sí ce compromís, de saber què és el que toca i què és el que no toca; i potser només hi haurà una reacció d'abstenció a les eleccions i res més..
Publica un comentari a l'entrada
<< Home