4.02.2008

De la Xarxa i la política i...


Fa dies que li dec un post a la? el? Siono, i entre un grip malgirbat i una feinada de por que fins avui no he pogut posar-m'hi amb calma. I m'ha posat a to una notícia que he vist a twitter i a La Vanguardia, el nomenament de Mister i Miss Parlament mitjançant un bloc El Saló Rosa que ha començat a caminar pels bits de la 2.0 fa poc, i que sembla que és el tema dels passadissos del casalot del Parc de la Ciutadella.

Perquè el tema era, com intervé la xarxa, la 2.0 en la vida ordinària? tot venia ran de l'elecció de Chikilikuatre per al Festival d'Eurovisió. Jo criticava en un altre post meu que aquest fos un tema de notícies, diaris i webs al mateix nivell que les eleccions al Congrés de diputats. Penso que el tema Eurovisió no el tenien controlat, tot i que tinc els meus dubtes de que un producte de la factoria Buenafuente no ho estigui, ell ho controlat tot, 2.0 inclòs, i com deia l'Eduard Díaz, hi ha formes, per IP o d'altres, de tenir a la ma el resultat d'un procediment utilitzant Myspace.

De tot plegat penso que estem reinventant el present. Les eines de la 2.0, facebook, twitter, blogs, webs, youtube i totes les que surten a cada minut són possibilitats exponencialment utilitzables i molts les fem servir, fent assaig/error constantment, com ha de ser. Però les grans empreses, els grans mitjans de comunicació, la gent en general, no està al mateix ritme. Ho sé perquè hi treballo en part ensenyant aquestes coses a gent d'empresa i al·lucinen en colors quan els ensenyo coses de blogs o què és el facebook. Estan molt més al dia els estudiants d'un institut. I aixó em fa pensar dues coses fonamentalment:
Una, que en el segle XXI les eines de la comunicació i la informació les coneixen abans aquells als que s'ha d'ensenyar que els propis profes i això no havia passat mai fins ara; i dos, que la comunicació en majúscules va més ràpida que la modificació de les estratègies i les organitzacions d'empresa. Tot plegat per tant cal modificar les formes d'ensenyar i les formes d'organitzar-se, tant a nivell polític com empresarial o econòmic, perquè sinó, ni els resultats dels qui esperen ser formats amb qualitat ni dels que esperen ser servits com a usuaris, no ho seran com cal, i això sí que és un gran error.
Encara que mentre construïm el segle XXI a cops de blog, el que sembla que no canvia és el frikisme. Alguns hi guanyen diners, com en Buenafuente i d'altres no ajuden precissament a pujar el nivell del nostre estimat parlament...ai las! que dit el que he dit, el que cal canviar són els continguts, perquè les eines van soles....

Llibre: Les flors del mal de Charles Baudelaire
Pel·lícula: Caos calmo d'Antonio Grimaldi
Música: Walk with me de Lizz Wright

Etiquetes de comentaris: , ,

6 Comments:

Blogger El veí de dalt said...

Tens força raó. Aquells que ha de liderar els canvis i les adaptacions no coneixen la força de les noves tecnologies i fan que els avenços siguin lentíssims (en el món de l'educació és un cas clar; el de la Justícia també; o el de l'administració publica (que conec una mica) també. Ara bé, jo també estic aprenent molt i no m'avergoneixo de dir que no conec de la missa la meitat(però és clar; no sóc creient ni dirigent de res). Però no m'eximeix de voler saber coses i aplicar-les a la feina. Un altre cosa és aprofitar aquestes avenços per pur frikisme. Aquí rau la pedra de toc: que ens creguem que serveixen per un ús lúdic (que també és lícit) i prou.

12:41 a. m.  
Blogger Trina Milan said...

Exacte Veí, i alguns s'ho creuen massa i tot; mentre d'altres no saben ni de què va, aquesta desigualtat és la que no m'agrada, per desequilibradora...i més, com tu dius a llocs estratègics com l'administració pública. Fa poc vaig tenir l'ocasió de sentir Jordi Bosch parlant del tema i a la Secretaria de la Societat de la Informació tenen un munt de projectes, però tots pequen al meu entendre de manca real d'inversió (depenem de Madrid) de visió real (només pensen en les xarxes físiques, en la màquina i no pensen en els continguts) i per tant generaran, com fins ara les zones grises que tots coneixem i l'escletxa digital que també existeix en els països occidentals. Ja ho veus, frikisme i incapacitat, tot ve a ser el mateix.
salut

10:39 a. m.  
Blogger Carles Banús i Puigivila said...

Trina,
D'acord en que cal avançar en infraestructura i en contingut; però la primera prioritat ha de ser la infraestructura.
Et quedaries parada de les mancances d'infraestructura que hi ha a molts llocs del territori. Al meu poble, a només 7 km de Vic, l'ADSL de telefònica no arriba a 1 Mega; això sí, el preu és el mateix que si tinguessis 3 Megues. No vull ni arribar-me a imaginar què deu passar en poblacions més aïllades d'una gran ciutat.
A més a més de la fractura digital, cal evitar la fractura social que avui en dia es pateix en gran part del territori.

3:11 p. m.  
Blogger Maurici said...

Hola Trina, tu que t'expliques, m'hauries de fer 5 centims d'aquest tema del Twiter, sempre que entro a l'enllaç ho trobo tot amb anglès fins i tot els sants i per desgràcia meva no m'assabento de res
Gràcies Trina

4:21 p. m.  
Blogger Trina Milan said...

Carles,
estic molt d'acord amb tu, de fet jo que visc molt a prop de Barcelona city, no és que gaudeixi d'una connexió de campanetes. Però el que volia dir és que sense continguts, no fem res de les xarxes..i això no ho acabo de veure per enlloc...
salut i sol a osona

5:35 p. m.  
Blogger Trina Milan said...

Maurici,
pel tema twitter, te'n faig un correu i t'explico amb més calma..ok?
salut

5:37 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home