El poder de la publicitat
L'anunci de Dolce&Gabanna que veieu a dalt ha provocat la demanda de l'Institut de la Dona de retirar-lo per incitació a la violència contra les dones.
Analitzem-ho. La firma italiana sempre s'ha distingit per apel·lar als instints sexuals i sensuals dels seus compradors i és per això que té tant d'èxit. Tots els adolescents d'Itàlia i part de l'estranger porten alguna peça de D&G, autèntica o d'imitació. Per tant la firma insisteix en el tema sexual explícit per a la seva publicitat.
La composició juga amb la posició de dependència i submissió de la dona i el poder i la força de l'home, estereotips de les relacions sexuals més clàssiques.
És veritat per tant que el missatge no és gens recomanable, i més sentint i veient les notícies que es suceeixen dia rera dia sobre dones mortes pels homes propers, siguin pares, marits o amics íntims. Però no seria també recomanable que poguessim expressar missatges de tots tipus si els espectadors tinguessin una bona educació àudiovisual? segurament sí, perquè les dones potser agrairiem en algún moment una mica més d'agossarament en els missatges publicitaris que tinguin homes per protagonistes, d'aquesta manera podriem equilibrar la balança dels rols sexuals sense apel·lar sempre a la antiga estratègia de la prohibició sense més.
Analitzem-ho. La firma italiana sempre s'ha distingit per apel·lar als instints sexuals i sensuals dels seus compradors i és per això que té tant d'èxit. Tots els adolescents d'Itàlia i part de l'estranger porten alguna peça de D&G, autèntica o d'imitació. Per tant la firma insisteix en el tema sexual explícit per a la seva publicitat.
La composició juga amb la posició de dependència i submissió de la dona i el poder i la força de l'home, estereotips de les relacions sexuals més clàssiques.
És veritat per tant que el missatge no és gens recomanable, i més sentint i veient les notícies que es suceeixen dia rera dia sobre dones mortes pels homes propers, siguin pares, marits o amics íntims. Però no seria també recomanable que poguessim expressar missatges de tots tipus si els espectadors tinguessin una bona educació àudiovisual? segurament sí, perquè les dones potser agrairiem en algún moment una mica més d'agossarament en els missatges publicitaris que tinguin homes per protagonistes, d'aquesta manera podriem equilibrar la balança dels rols sexuals sense apel·lar sempre a la antiga estratègia de la prohibició sense més.
Etiquetes de comentaris: publicitat, sexualitat
0 Comments:
Publica un comentari a l'entrada
<< Home