4.21.2007

Pas d'abstention


En época d'eleccions arreu, les franceses brillen especialment per la seva importància i les conseqüències que per a tota Europa tindrà el resultat.
També és interessant veure com la presència d'una dona, Sególène Royal, produeix determinats comentaris, portades de mitjans o campanyes publicitàries especialment interessants. La marca Triumph de roba íntima, ha omplert els carrers de les ciutats franceses amb anuncis com el que es veu a dalt on sensuals dones venen el producte amb eslògans adients al moment: Avec moi, pas d'abstention o Enfin, une candidature bien soutenue. No cal dir que l'empresa de roba interior s'està forrant amb la doble campanya que li han generat les protestes de les feministes per aquesta pretesa utilització de la dona que banalitza el fet de que la Royal sigui una candidata amb possibilitats d'arribar a la presidència de França.
Em sembla que no cal tants d'escarafalls, que potser per això els publicitaris, murris ells, ja fan que sembli el que les feministes esperen per protestar. I si nó perquè ningú ha protestat pels vídeos que a Youtube presenten Sarkozy com un lleó sense aturador, dominat per la seva dona, besneta del mestre Albèniz?

Llibre El spot publicitario.Las metamorfósis del deseo de González Requena
Pel·lícula La nuit americaine de François Truffaut
Música, Il n'y a pas d'amour hereux de Georges Brassens